ایالات متحده از پیشنهادی برای کاهش محدودیت ها در مورد ماری جوانا رونمایی کرد

  • saeed
  • 50 بازدید
  • 0 دیدگاه
  • جمعه 28 اردیبهشت 1403

واشنگتن (رویترز) - وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنجشنبه از یک پیشنهاد تاریخی برای کاهش محدودیت ها در مورد ماری جوانا رونمایی کرد، قانونی که در صورت تصویب، تحقیقات بیشتری را در مورد مزایای دارویی آن نیز امکان پذیر می کند. این پیشنهاد که برای اولین بار در آوریل اعلام شد، حشیش را از یک داروی به اصطلاح برنامه‌ریزی یک دارو به برنامه سوم طبقه‌بندی می‌کند. داروهای جدول یک، مانند هروئین، به شدت اعتیاد آور و بدون فواید پزشکی در نظر گرفته می شوند، در حالی که سه داروی برنامه زمانی دارای پتانسیل متوسط ​​تا کم برای وابستگی جسمی و روانی هستند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده اعلام کرد که "برخی از حمایت های علمی معتبر برای استفاده از ماری جوانا در درمان دردهای مزمن، بی اشتهایی مرتبط با یک وضعیت پزشکی، و تهوع و استفراغ" پیدا کرده است.

در این پیشنهاد آمده است: «علاوه بر این، هیچ نگرانی ایمنی در بررسی FDA شناسایی نشد که نشان دهد استفاده پزشکی از ماری جوانا خطرات ایمنی غیرقابل قبولی بالایی دارد. پرزیدنت جو بایدن، یک دموکرات که برای انتخابات مجدد در نوامبر نامزد شده است، بازنگری در طبقه بندی مواد مخدر را در سال 2022 آغاز کرد و به یک وعده تبلیغاتی که برای اعضای چپگرای پایگاه سیاسی او مهم بود عمل کرد. در حال حاضر، این دارو در طبقه اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) قرار می گیرد که شامل هروئین و LSD می شود. این به گروهی منتقل می شود که حاوی کتامین و تیلنول با کدئین است. طبقه بندی مجدد ماری جوانا اولین گام به سمت محدود کردن شکاف بین قوانین ایالتی و فدرال حشیش است. این دارو به شکلی در نزدیک به 40 ایالت قانونی است. در حالی که زمان‌بندی مجدد دارو آن را قانونی نمی‌کند، درها را برای تحقیقات و استفاده پزشکی بیشتر باز می‌کند، به مجازات‌های کیفری بالقوه سبک‌تر و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش شاهدانه کمک می‌کند. در نظر حقوقی جدیدی که روز پنجشنبه علنی شد، دفتر مشاور حقوقی وزارت دادگستری از رویکرد دیرینه DEA به دلیل چگونگی تعیین اینکه آیا یک دارو کاربرد پزشکی قابل قبولی دارد یا خیر انتقاد کرد و آن را "به طور غیرمجاز محدود" خواند.

این نظر همچنین نشان داد که DEA باید به تصمیمات علمی و پزشکی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) "توافق قابل توجهی داشته باشد". طبق این پیشنهاد، دستیار وزیر بهداشت HHS توصیه کرد که DEA باید ماری جوانا را در برنامه سوم در آگوست 2023 قرار دهد. با این حال، DEA هنوز تصمیم خود را نگرفته است. اگر طبقه‌بندی ماری‌جوانا در سطح فدرال آسان‌تر شود، شرکت‌های شاهدانه می‌توانند از مزایای قابل توجهی بهره ببرند، مانند واجد شرایط بودن برای فهرست شدن در بورس‌های اصلی و کسر مالیات سخاوتمندانه‌تر. علاوه بر این، آنها می توانند با محدودیت های کمتری از سوی بانک ها مواجه شوند. با توجه به غیرقانونی بودن ماری جوانا در فدرال، اکثر بانک های ایالات متحده به شرکت های حشیش وام نمی دهند یا به آنها خدمات نمی دهند و بسیاری را وادار می کند تا به تراکنش های نقدی اعتماد کنند. عموم مردم 60 روز فرصت خواهند داشت تا نظرات خود را در مورد پیشنهاد وزارت دادگستری ارسال کنند. همچنین می توان در مورد این پیشنهاد استماع عمومی درخواست کرد.

ارسال دیدگاه

wave
کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط

رکورد شکنی عجیب این مرد با اعضای بدنش !!

  • پنجشنبه 05 اسفند 1395
  • 1051 بازدید
رکورد شکنی عجیب این مرد با اعضای بدنش !!

پیگیری علت فوت حسن جوهرچی و قصور احتمالی

  • یکشنبه 01 اسفند 1395
  • 803 بازدید
پیگیری علت فوت حسن جوهرچی و قصور احتمالی

ریزش هولناک سقف یکی از مدارس میناب

  • یکشنبه 01 اسفند 1395
  • 1021 بازدید
ریزش هولناک سقف یکی از مدارس میناب
آزار و اذیت دختر 21 ساله در داخل خودرو از سوی بنیانگذار مرکز باروری
دردسر دوستی با زن بدکاره برای مرد متاهلی که از همه جا بی خبربود

دیدار ولایتی با نخست وزیر مالزی

  • پنجشنبه 31 تیر 1395
  • 627 بازدید
 دیدار ولایتی با نخست وزیر مالزی
 کرملین به خبر یک رسانه ایرانی درباره کودتای ترکیه واکنش نشان داد
 جزئیات کشف تیم خرابکار در سیستان و بلوچستان (+عکس)
 اردوغان: بسیاری از کودتاچیان به گولن وابسته بوده‌اند

آمریکا از ادوغان حمایت کرد !

  • پنجشنبه 31 تیر 1395
  • 629 بازدید
 آمریکا از ادوغان حمایت کرد !
ESC را فشار دهید تا بسته شود